Patrick Lefevere har i flere måneder klaget sin nød over at han, selv om Quick-Step Floors står med imponerende 69 seirer i 2018, har manglet penger for å holde på de mange stjernene i laget. Niki Terpstra valgte overraskende å gå til Direct Energie, mens også Maximilian Schachmann (til Bora-Hansgrohe) og Laurens De Plus (Team Jumbo) har meldt overgang før 2019-sesongen.
Fredag skrev også Gazzetta dello Sport at Fernando Gaviria og Enric Mas var på vei ut av laget, men lørdag kom kontrameldingen da Quick-Step kalte inn til pressekonferanse med gode nyheter.
Der kunne de presentere Deceuninck – et belgisk selskap som driver med løsninger til vinduer, terrasser, dører og lignende – som ny hovedsponsor. Avtalen strekker seg i første rekke i tre år, med muligheter for videre samarbeid etter det, ifølge sykkeljournalist Renaat Schotte. Laget vil fra neste år bli kjent som Deceuninck-Quick-Step.
– Det gir meg stor glede å ønske Deceuninck om bord for de neste sesongene. Takket være deres forpliktelse og være andre sponsorer, kan laget tenke på framtiden og bygge videre på det vi allerede har prestert denne fantastiske sesongen, sier Lefevere i en pressemelding.
– Over årene har vi vist at vi er blant de største lagene i idretten og at resultatene våre garanterer både eksponering og internasjonal synlighet. Jeg er veldig glad for å kunne ha et såpass internasjonalt selskap, som jeg deler så mange verdier med, ved min side og jeg er sikker på at vi sammen vil oppnå mange av målene våre, sier han.