Schibsted Norges abonnementsaviser inngår en sponsoravtale med Bergen 2017. Avtalen innebærer logoeksponering for avisene i forbindelse med en rekke av Norges Cykleforbunds arrangementer kommende sesong, samt annonseflater for Bergen 2017 i Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen.
Sponsoravtalen betyr også at et eksklusivt billettsalg blir gjort tilgjengelig for avisabonnentene. Avisene vil dessuten disponere store tribunefasiliteter gjennom alle dagene under det ukes lange arrangementet neste september.
Schibsted blir dermed den andre store partneren til Bergen 2017, etter at laksenæringen, representert ved Norges Sjømatråd, inngikk en avtale som generalsponsor for sykkel-VM i mai.
– Vi er veldig glade for å ha inngått en god avtale med det største riksdekkende mediehuset i Norge. Denne avtalen gir oss en unik mulighet til å nå ut til det norske folk om aktivitetene frem mot og under Sykkel-VM, sier, Harald Tiedemann Hansen, president i Bergen2017
– Dette er en spennende avtale og vi er sikre på at våre sterke merkevarer, både nasjonalt og regionalt, vil bidra til å skape engasjement og fylle tribunene under Sykkel-VM. Vi er stolte over å kunne tilby tilgang til neste års store sportsbegivenhet i våre fordelsprogrammer, som nå dekker over 400.000 husstander. Ekstra morsomt er dette for våre kolleger i Bergens Tidende, som allerede er godt i gang med planene for Bergen 2017, sier Tor Jacobsen, kommersiell direktør i Schibsted Norge Abonnementsmedia.
I tillegg får abonnentene til Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen en unik mulighet til å oppleve arrangementet, samt et eget hospitality-program, opplyser Schibsted i en pressemelding.
– Sykkel-VM blir en kjempestor happening i Bergen. Denne avtalen gjør at Bergens Tidende kan tilby svært attraktive fordeler til abonnentene våre under arrangementet, og det er jeg veldig glad for. Nok en grunn til å bli abonnent, sier Øyulf Hjertenes, sjefredaktør og administrerende direktør i Bergens Tidende.