NORSK HJELPERYTTER: Visma går inn som navnesponsor i Jumbo-Visma fra og med neste år. Her signerer Øystein Moan i Visma og sjefen for sykkelsatsingen, Richard Plugge, avtalen om sponsoratet. FOTO: Visma

Grøndahl Jansens lag får norsk sponsor

Jarle Fredagsvik
Tips meg @Fredagsvik

Publisert 11.12.18 14:39

Del på    

Jumbo-Visma inntar landeveien kommende sesong.

(procycling.no): Den nederlandske avisa De Telegraaf melder at det norske IT-selskapet Visma før helgen ble enige om å gå inn som ny navnesponsor i laget vi i dag kjenner som LottoNL-Jumbo.

Det har tidligere vært kjent at det statlige, nederlandske lotteriet var på vei ut av satsingen, mens supermarkedkjeden Jumbo ønsket å forsterke sitt engasjement.

Men nå skytes altså norske sponsormidler inn for å støtte Dylan Groenewegen, Amund Grøndahl Jansen og i tillegg skøyteløperne anført av flerfoldig olympisk mester, Sven Kramer.

Telegraaf skriver at kombinasjonen av de to idrettene var ideelt da Visma viste interesse for samarbeidet.

Betydelig avtale

TV 2 Sporten fikk bli med da lagsjef Richard Plugge signerte avtalen på Skøyen i Oslo, tirsdag formiddag. Grøndahl Jansen er full av lovord om kapitalen IT-selskapet nå skyter inn i satsingen.

– Denne avtalen betyr mye for oss. Dette betyr at vi kan ekspandere ytterligere. Vi kan bli bedre, større og jakte de aller beste resultatene, sier Plugge til TV 2.

I en pressemelding fra sykkel- og skøytesatsingen Jumbo-Visma heter det er samarbeidet er «langsiktig», uten at det presiseres hvor mange år den strekker seg utover.

Tok initiativet da Lotto trakk seg ut

Den nederlandske satsingen har gjort noen kloke grep på overgangsmarkedet foran den kommende sesongen.

Spesielt i klassikerne ser det spennende ut der Mike Teunissen og Taco Van der Hoorn kommer inn, mens ringreven Tony Martin også kan bli en faktor.

I tillegg er det ingen hemmelighet at stjerneskuddet Wout Van Aert er på vei inn portene, noe som vil gjøre at Grøndahl Jansen sitter fint i det.

Ifølge Telegraaf var det Visma som tok initiativet til å lage en avtale, da de fikk høre at Lotto var på vei ut som navnesponsor i satsingen.

– Visma har vært et nordisk selskap, men vi ekspanderer mer og mer i Europa og spesielt i Nederland. For å få navnet vårt mer kjent i denne delen av Europa, så var det perfekt for oss å gå inn i et samarbeid med Jumbo – som for øvrig er en stor kunde av oss, sier Øystein Moan, administerende direktør i Visma til TV 2.

– Dette er et av de beste profflagene i verden og i Tour de France, så dette ser vi virkelig fram til, legger han til.

Tagget med: , , , ,

Les også disse