(procycling.no): Etter å ha vært med som sponsor siden lagets første leveår, har det siden juni 2016 vært kjent at Orica trekker seg ut som sponsor for Orica-Scott etter 2017-sesongen. Den multinasjonale korporasjonen, som er verdens største leverandør av eksplosiver til gruve- og anleggsindustrien, kom inn som tittelsponsor i laget foran 2012-utgaven av Giro d’Italia og har vært det siden.
– Orica vil for alltid ha en plass i dette lagets DNA og vi er ekstremt takknemelig for støtten deres gjennom årene, sier lagets eier Gerry Ryan i en pressemelding.
Inn kommer en trofast kjenning som ny tittelsponsor. I tillegg til å ha vært med som en mindre sponsor for Orica-Scott, har vinprodusenten Mitchelton også sponset utviklingslaget til det australske laget, Mitchelton-Scott. Nå blir det imidlertid navet på både herre- og damelaget.
– De siste årene har Mitchelton fokusert virksomheten innenriks, men nå er vi klar for å sikte mot eksportmarkeder og sykling er en strålende måte for å promotere vårt varemarke til diverse globale markeder, sier administrerende direktør Andrew Ryan.
Andrew Ryan er sønn av lagets eier, Gerry Ryan, og sammen med sønnen eier han også Mitchelton.
Sykkelprodusenten Scott blir også med videre, og er godt fornøyd med resultatene laget oppnår.
– Det er ganske utrolig hva laget har fått til så langt. Å være konkurransedyktig i alle de store klassikerne og Grand Tourene er unikt i disse dager og i tillegg å oppnå mesteparten av suksessen med unge, talentfulle og hjemmefostrede ryttere er fantastisk. Vi tror det er bare et spørsmål om tid før de vinner sin første Grand Tour.
Med på lasset kommer også en ny drakt, designet av Giordana Cycling. En nærmest helt svart drakt, med fluo-gul over skuldrene og ut mot ermene. Women’s World Tour-laget vil kjøre med identisk drakt som herrene.

DAMENE UNDER SAMME NAVN: Mitchelton-Scott blir også navnet på Women’s World Tour-laget, som kjører med identisk design som herrene. FOTO: Mitchelton-Scott