NTT (tidigere Dimension Data) har vært sponsor i det som nå heter NTT Pro Cycling i seks år, men etter årets sesong er det over.
Siden 2016 har telekommunikasjonsselskapet vært hovedsponsor for laget, men har bestemt seg for å ikke videreføre sponsoratet. Det skriver laget selv i en pressemelding mandag kveld.
Det gir Edvald Boasson Hagens lag trøbbel. Laget må nå på jakt etter en ny hovedsponsor, helt på tampen av året.
– Det er selvsagt veldig skuffende nyheter, men vi skal kjempe for lagets fremtid og ser på alle løsninger, skriver laget i pressemeldingen.
Laget sykler på lisens som sørafrikansk lag og må nå finne en ny hovedsponsor så raskt som mulig, slik at UCI kan godkjenne lisensen deres for 2021 også. Laget må vise at de kan betale lønninger til de rytterne som er på kontrakt, for at UCI skal videreføre lisensen.
Ved starten av 2020 gikk Bjarne Riis inn i laget som sportslig leder, og det har tidligere vært rykter om at gjennom hans innflytelse, skulle det danske firmaet Velux gå inn som hovedsponsor.
Ingenting har imidlertid materialisert seg foreløpig og lagets fremtid er usikker. Under Tour de France uttrykte Riis optimisme vedrørende å sikre en ny hovedsponsor.
Rasmus Tiller sykler også for NTT, mens Gino Van Oudenhove er sportsdirektør i laget.