Sykkel-VM i 2017 ble tildelt Bergen og Norge under UCI-kongressen i Ponferrada i høst.
Jobben med å skape mest mulig blest om det første internasjonale landeveismesterskapet i Norge på 24 år er i gang.
Som en del av dette har arrangøren i Bergen og Norges Cyckleforbund inngått en avtale med Interspons, som skal hjelpe til med salg av sponsorpakker for VM-arrangementet.
Fornøyd sykkelpresident
– Interspons har mange års erfring fra området, og har et spennende nettverk. I tillegg har de allerede en rekke større, veldrevne prosjekter i norsk sykkelsport, og var førstevalget vårt som partner på dette viktige området, sier president Harald Tiedemann Hansen i Norges Cyckleforbund.
Les mer: Bergen kan bli snytt for stjernebesøkene
Interspons er eierselskapet bak Tour of Norway, Team Joker, Tour of Norway for Kids, Kongerittet og procycling.no.
Daglig leder Birger Hungerholdt forteller at selskapet og sykkelforbundet skal bruke de neste månedene til planlegging av veien fram mot mesterskapet i 2017.
– Spennnende
– Vi ser på VM i Bergen som et svært spennende prosjekt med stort potensial. Det blåser stadig en frisk medvind over Norge, og vi gleder oss til å selge dette arrangementet sammen med våre øvrige spennende prosjekter i norsk sykkelsport, sier Hungerholdt i en pressemelding.
Les mer: Cancellara og Gerrans til Tour des Fjords
– Sammen med organisasjonkomitéen ønsker vi å bygge opp en lokal og nasjonal entusiasme fram mot VM. Vi mener derfor at det er svært fornuftig for å legge inn aktivering for sponsorene både i 2015 og 2016, tilføyer Hungerholdt, som håper dette kan bidra til et optimalt samarbeid før VM tråkkes i gang.