(procycling.no): Det norske kontinentallaget Uno-X Norwegian Development Team slår seg stort opp med sin nye lagbuss.
Spesialtilpassede busser er et helt vanlig syn på World Tour og prokontinentalnivå, men langt mer uvanlig på kontinentalnivå, hvor man gjerne har mindre busser eller bobiler.
(artikkelen fortsetter under)

EKSLUSIVT: På setehodet har rytterne ingravert navnene sine. FOTO: Uno-X Norwegian Development Team
Sammen med Bussexperten og Magne Haugland har laget fått utformet en gammel turbuss fra Søgne til et svært luksuriøst oppholdssted og transportmiddel for deres ryttere.
– Veldig stolte
Drivstoffkjeden Uno-X har gått tungt inn i prosjektet, som det er sykkelsjef Jens Haugland som står bak. Med tidligere proffrytter Kurt Asle Arvesen og tidligere landslagssjef Stig Kristiansen i støtteapparatet, er det ingenting å si på det helprofesjonelle opplegget rundt.
procycling.no tillater seg likevel å spørre sykkelsjefen om en slik buss er nødvendig på kontinentalnivå.
– Vi er veldig stolte over det endelige resultatet og det er klart at det er et boost for alle involverte i prosjektet. Samtidig er vi godt klar over at sykkelritt avgjøres på sykkelen, og av naturlige årsaker er det få busser på vårt nivå.
– Men vi tror på utvikling og vi tror på å være annerledes.