Marcel Kittel skal være enig med Etixx-QuickStep om en overgang fra Giant-Alpecin. Det melder belgiske Het Nieuwsblad i sine spalter onsdag.
Kittel vil i så fall erstatte Mark Cavendish som nylig signerte for Team Dimensions Data (nåværende MTN-Qhubeka) fra og med neste sesong. Onsdag ble det også kjent at den tyske lavpris-dagligvarekjeden Lidl blir ny sponsor for Patrick Lefeveres lag de to neste sesongene.
Den tyske storspurteren blir kjøpt ut av sin nåværende kontrakt med Giant-Alpecin som strekker seg ut neste sesong.
Kittel ble proff med laget i 2011 da mannskapet syklet under navnet Skil-Shimano. Siden den gang har både tyskeren og det nederlandskregistrerte laget blomstret. Sammen har de stått for hele ti Grand Tour-etappeseire og tre triumfer i semi-klassikeren Scheldeprijs.
Kittel har imidlertid hatt en trøblete sesong i år, befengt av sykdom og dårlige resultater. Like etter sesongdebuten i Tour Down Under plukket 27-åringen opp et virus som vedvarte utover våren. Kittel gjorde et tentativt comeback under Tour of Yorkshire i mai, en opptreden som viste seg prematur da Arnstadt-rytteren sto av tidlig på første etappe.
I juni prøvde han seg i Ster ZLM Toer, men ble overskygget av landsmannen André Greipel som vant to etapper. Kittel ble senere veid og funnet for lett for Giants Tour de France-tropp, hvilket skal ha surnet forholdet hans med lagledelsen.